Hvad er E-handel?

Hvad er e-handel?

Hvad er e-handel?

  • Første ting først. Før vi kommer ind i det nitty-gritty af ecommerce rige, lad os først svare på et grundlæggende spørgsmål: Hvad er netop e-handel?
  • Kort sagt, e-handel refererer til kommercielle transaktioner udført online. Det betyder, at når du køber og sælger noget ved hjælp af internettet, er du involveret i e-handel.

Det var 11. august, og året var 1994. Omkring middag den Phil Brandenberger i Philadelphia logget ind på sin computer og brugte sit kreditkort til at købe Stings “Ten Summoners ‘Tales” for 12,48 $ plus forsendelse.

Denne historie lyder måske ikke for spændende i dag, men dengang gjorde denne særlige transaktion historie. Hvorfor? Fordi det var første gang, at krypteringsteknologi blev brugt til at aktivere et internet køb. Mange betragter det øjeblik som den første “ægte” e-handelstransaktion.

Det er overflødigt at sige, at e-handel er vokset i spidser siden da. BigCommerce citerer, at e-handel vokser 23% i forhold til året, og ifølge eMarkerter forventes det globale e-handelssalg at overstige 27 billioner dollar i 2020 – og det er bare statistikker for detailbranchen.

Det er meget vækst (og penge!), Hvorfor du er interesseret i at gøre forretninger online, og du er nødt til at kende e-handelsbranchens ins og outs.

Og det er præcis, hvad denne vejledning er til. I denne ressource tager vi et dybt kig på e-handelsbranchen – hvordan det skete, hvilke typer handlende er derude, og hvilke platforme gør det muligt at sælge online. Vi vil også kaste lys over bemærkelsesværdige e-handelssucceshistorier og flops for at give dig en bedre ide om, hvad der kræves for at lykkes i denne branche.

Uanset om du er en person, der ønsker at starte et e-handelswebsted, eller hvis du allerede kører en onlinebutik og bare vil lære mere om branchen, finder du masser af nuggets i deres guide.

Typer af e-handel handlende

Der er mange måder at klassificere e-handelswebsteder på. Du kan kategorisere dem i henhold til de produkter eller tjenester, de sælger, de parter, de handler med, eller endog de platforme, de opererer på.

I denne vejledning ser vi på alle tre aspekter for at give dig et klart billede af, hvilke typer e-handelswebsteder der er derude.

Klassificere e-handel handlende i henhold til hvad de sælger

Lad os starte med de produkter og tjenester, der typisk sælges online. Nedenfor er en liste over e-handel handlende i henhold til hvad de sælger.

1. Butikker, der sælger fysiske varer

Disse er dine typiske onlineforhandlere. De kan omfatte tøjbutikker, homeware virksomheder og gavebutikker, for blot at nævne nogle få. Butikker, der sælger fysiske varer, fremviser artiklerne online og gør det muligt for kunderne at tilføje de ting, de kan lide i deres virtuelle indkøbsvogne. Når transaktionen er færdig, sender butikken ordrer ordrer til shopper, selvom et stigende antal detailhandlere gennemfører initiativer som f.eks. Butiksoptagelse.

Nogle eksempler på disse e-handelsforretninger omfatter brillerforhandler Warby Parker , herretøjsbutik Bonobos og skoforhandler Zappos .

2. Servicebaserede e-tailers

Tjenester kan også købes og sælges online. Online konsulenter, pædagoger og frilansere er normalt dem, der engagerer sig i e-handel.

Købsprocessen for tjenester afhænger af købmanden. Nogle kan tillade dig at købe deres tjenester straks fra deres hjemmeside eller platform. Et eksempel på dette kommer fra Fiverr.com , en freelance markedsplads. Folk, der ønsker at købe tjenester fra Fiverr, skal bestille på hjemmesiden, før sælgeren leverer deres tjenester.

Nogle serviceudbydere kræver på den anden side, at du først kommer i kontakt med dem (dvs. book en høring) for at bestemme dine behov. Webdesign firma Blue Fountain Media er et eksempel på en virksomhed, der gør dette.

3. Digitale produkter

E-handel er naturligvis meget digital, så det er ikke overraskende, at mange forhandlere sælger “e-goods” online. Fælles typer digitale produkter omfatter bøger, online kurser, software, grafik og virtuelle varer.

Eksempler på købmænd, der sælger digitale produkter, er Shutterstock (et websted, der sælger lagerbilleder ), Udemy (en platform for online-kurser) og Slack (et firma, der leverer meddelelser i realtid, arkivering og søgning efter hold).

Klassificering af e-handel i henhold til de involverede parter

En anden effektiv måde at klassificere e-handelswebsteder på? Se på de parter, der deltager i transaktionen. Disse omfatter typisk:

1. Forretning til forbruger (B2C) – Transaktioner sker mellem virksomheder og forbrugere. I B2C e-handel er virksomheder dem der sælger produkter eller tjenester til slutbrugere (dvs. forbrugere).

Online-butik fungerer typisk på en B2C-model. Detailhandlere med online butikker som Walmart , Macy og IKEA er alle eksempler på virksomheder, der deltager i B2C e-handel.

2. Business to business (B2B) – Som navnet hedder, vedrører B2B ecommerce transaktioner mellem to virksomheder. Ethvert selskab, hvis kunder er andre virksomheder, opererer på en B2B-model.

Eksempler herpå er Xero , en online regnskabssoftware til små virksomheder, ADP , et lønudarbejderfirma og Square , en betalingsløsning til SMB’er.

3. Forbruger til erhvervslivet (C2B) – Forbruger til erhvervsmæssig e-handel sker, når en forbruger sælger eller bidrager pengemængden til en virksomhed. Mange crowdsourcing kampagner falder under C2B e-handel.

Soma , en virksomhed, der sælger miljøvenlige vandfiltre, er et eksempel på et firma, der beskæftiger sig med B2C e-handel. Tilbage i 2012 lancerede Soma en Kickstarter-kampagne for at finansiere fremstillingen af ​​deres produkt. Projektet var vellykket, og Soma fortsatte med at rejse 147.444 dollar.

4. Forbruger til forbruger (C2C) – Som du måske har gættet, sker C2C e-handel, når der købes og sælges mellem to forbrugere. C2C finder normalt sted på online markedspladser som eBay , hvor en enkelt sælger en vare eller tjenesteydelse til en anden.

5. Regering til erhvervslivet (G2B) – G2C-transaktioner finder sted, når et selskab betaler for offentlige varer, tjenester eller gebyrer online. Eksempler kan være en virksomhed, der betaler for skatter ved brug af internettet.

6. Forretning til regering (B2G) – Når en offentlig enhed bruger internettet til at købe varer eller tjenester fra en virksomhed, kan transaktionen falde ind under B2G e-handel. Lad os sige, at en by eller by ansætter et webdesignfirma for at opdatere sit websted. Denne type aftale kan betragtes som en form for B2G.

7. Forbruger til regeringen (G2C) – Forbrugerne kan også deltage i B2C e-handel. Personer, der betaler for trafikbilletter eller betaler for deres bilregistreringsfornyelser online, kan falde ind under denne kategori.

E-handelsplatforme: Et kig på, hvor og hvordan e-handel finder sted

Vi har talt om de typer af e-handelstransaktioner på internettet samt de produkter og tjenester, der sælges online. Men hvor og hvordan foregår disse transaktioner?

Svar: Det varierer.

I dette afsnit vil vi belyse nogle af de mest almindelige platforme, hvor e-handel finder sted.

1. Online butikfronter

At have en online butik er en af ​​de mest enkle måder at udføre e-handel på. Købmanden opretter en hjemmeside og bruger den til at sælge produkter og tjenester ved hjælp af indkøbsvogne og e-handelsløsninger. Den “rigtige” løsning afhænger af købmanden og deres produkter. Nedenfor er en liste over nogle af de bedste e-handelsplatforme. Tjek dem ud og se, hvilken er rigtig for dig.

Magento – Overvejet af mange som en af ​​de mest fleksible e-handelsløsninger på markedet, tilbyder Magento kraftfulde funktioner lige ud af boksen. Det giver købmænd mulighed for at tilpasse næsten aspektet af deres e-handel butik, og du har fuldstændig frihed over dit websteds look, feel og funktionaliteter.

Magento har også et aktivt samfund af eksperter, udviklere og agenturer, der giver købmænd mulighed for nemt at forbinde med andre, hvis de har brug for support. Og hvis du har brug for yderligere at udvide Magento’s funktionalitet, kan du altid bruge add-ons til at forbedre dit websted.

Demandware – Denne fuldt hostede løsning giver dig mulighed for at køre en kraftfuld e- handelsbutik i skyen. Forhandlere, der bruger Demandware, behøver ikke at bekymre sig meget om vedligeholdelse og udvikling af platformen, da den er fuldt hostet af virksomheden (selv om dette kan begrænse din frihed lidt).

En af Demandware’s styrker er, at den er bygget med omnichannel-forhandlere i tankerne, og den har funktioner, som gør det muligt for handlende at sælge let på tværs af fysiske og digitale butikskort.

Oracle Commerce – Denne virksomheds e- handelsløsning kan implementeres lokalt, eller den kan hostes af Oracle eller en tredjepart. Det har funktioner, der kan gavne både B2B og B2C-handlende, og det kommer med kraftfulde funktioner, der gør det muligt at sælge mere komplekse varer og datarige tilbud.

Oracle Commerce giver også brugere mulighed for nemt at tilpasse websteder og kampagner, samtidig med at de får mulighed for effektivt at starte websteder for flere mærker og markeder.

Shopify – Et populært valg blandt mange SMB’er, Shopify har funktioner, der giver dig mulighed for at sælge online, på sociale medier og i person. Det gør det muligt for grossister at opbygge og tilpasse deres e-handelssite gennem brugervenlige grænseflader og skabeloner. Og det har funktioner som lagerstyring, rapportering, købsknapper og meget mere. Det har også sociale salgsfunktioner for dem, der er aktive på websteder som Facebook og Pinterest.

Shopify er fuldt hostet, hvilket betyder, at handlende ikke behøver at bekymre sig om at opretholde platformen eller bruge deres servere.

WooCommerce – WooCommerce er en open source-e-handelsplatform til WordPress. Den leveres med standardfunktioner som analytik og rapportering, forsendelsesmuligheder og mobilvenlige funktionaliteter. Bygget specifikt til WordPress, forbinder WooCommerce problemfrit med platformen. Dette gør det til et meget attraktivt valg for eksisterende WP-brugere.

WooCommerce er meget udvidelig og meget udviklervenlig og tilbyder ting som brugerdefinerede AJAX-slutpunkter, Webhook-systemer og meget mere.

BigCommerce – Anvendes af både store og små mærker, BigCommerce tilbyder funktioner som en site builder, forsendelsesmuligheder, rapportering og meget mere. Det giver også købere mulighed for at sælge på andre websteder og platforme, herunder eBay, Amazon, Facebook, Google Shopping og Square. Plus det har en Køb-knap for at muliggøre salg på blogs, e-mails og meget mere.

Derudover har BigCommerce et indbygget B2B-tilbud til grossister og handlende, der sælger til andre virksomheder.

BigCommerce er fuldt hostet, så virksomheden håndterer alle platformsvedligeholdelse og opdateringer.

Volusion – En anden populær e-handelsløsning, Volusion gør det muligt for købmænd at oprette onlinebutikker, fremvise deres varer og tage betalinger på en platform. Volusion leveres med standardfunktioner, herunder en site builder, indkøbskurv software, marketing værktøjer, og meget mere.

Drupal Commerce – Dette er en open-source e-handels-ramme, der gør det muligt for brugere at opbygge onlinebutikker og applikationer på Drupal. Drupal Commerce er meget fleksibel og tilbyder hundredvis af moduler, der giver brugerne mulighed for at forbedre og udvide sine funktioner. Der er også Commerce Kickstart, “en distribution af Drupal Commerce fyldt med funktioner, der gør det mere komplet, hurtigere at starte og lettere at administrere.”

2. Online markedspladser

E-handelstransaktioner kan også finde sted på online markedspladser – websteder, der letter transaktioner mellem handlende og kunder. Mange online markedspladser ejer ikke beholdning; I stedet forbinder de kun købere og sælgere og giver dem en platform til at drive forretning.

Nogle af de bedste online markedspladser på nettet er:

Amazon – Et firma, der ikke har nogen introduktion, Amazon er en af ​​verdens største online markedspladser og tilbyder omfattende udvalg af bøger, elektronik, beklædning, tilbehør, babyprodukter og meget mere.

Fra 2015 var der mere end 2 millioner tredjepartssælgere på webstedet, og ifølge Amazon solgte disse sælgere 2 milliarder genstande i 2014.

eBay – eBay er en anden populær online markedsplads, der forbinder købere og købere, letter B2B, B2C og C2C e-handel. eBay tilbyder produkter i flere kategorier, herunder elektronik, biler, mode, samleobjekter og meget mere.

eBay-købere kan også holde auktioner, der giver købere bud på produkter. Dette giver mulighed for at sælge varer over markedsværdien.

Etsy – Etsy er en online markedsplads, der specialiserer sig i håndlavede, vintage og one-of-a-kind varer. Millioner af uafhængige sælgere bruger Etsy til at fremvise og sælge deres kreationer, og folk (både købere og sælgere) elsker stedet på grund af sin samfundsorienterede følelse.

Alibaba – Alibaba er en online markedsplads for grossister, producenter, leverandører og importører / eksportører. Det er et effektivt websted, der giver brugerne mulighed for at finde leverandører og købe varer i bulk.

Fiverr – Dette er en “freelance services marketplace”, der forbinder folk (for det meste iværksættere) med tjenesteydere, der tilbyder alt fra grafisk design og online marketing til oversættelse og videoudvikling. Som navnet antyder starter gig-prissætning på Fiverr på $ 5 USD, selvom det afhænger af, hvad du sælger, der kan gå op til hundreder, endda tusindvis af dollars.

Upwork – Tidligere Elance-oDesk, Upwork er et marked, der forbinder enkeltpersoner og virksomheder med freelancere fra hele verden. Hvilke typer tjenester kan du købe og sælge på Upwork? Svar: en hel masse. Frilansere på stedet spænder fra webudviklere og designere til virtuelle assistenter, revisorer og konsulenter.

3. Sociale medier

Sociale medier kan bane vejen for e-handel på to måder: sociale websteder kan lette et salg ved at lede kunder til en købmands e-handelssite, eller de kan give brugerne mulighed for at købe noget direkte på platformen.

Hvordan sociale medier letter e-handel

Kan også lide: 3rd Party Sellers

I mange tilfælde bruges sociale netværk som Facebook, Instagram, Twitter og Pinterest ikke som e-handelsplatforme. Snarere bruger sælgere disse websteder til at fremvise deres varer. Og når kunderne kommer på tværs af et emne, som de kan lide på socialt, bliver de rettet til købmandens e-handelssite.

For eksempel bruger mange detailhandlere, der viser deres produkter på Instagram, løsninger som Like2Buy, så kunderne kan købe varerne. Sådan fungerer det: Når en bruger ser et produkt, som de kan lide på deres Instagram-feed, kan de klikke på sælgerens Like2Buy-link, så de kan se varens produktside.

Gennemførelse af e-handelstransaktioner på sociale websteder

Sociale netværk undersøger også måder at lade forbrugerne gennemføre indkøb uden at skulle forlade stedet.

Pinterest har for eksempel købbare stifter, der gør det muligt for handlende at sælge produkter på deres Pinterest-side. Ifølge webstedet har “Købbare Pinde” et blåt pris, der fortæller folk, at dit produkt er på lager og kan købes. Folk kan nemt få øje på disse Pins over Pinterest-in søgeresultater, i relaterede Pins og på din virksomheds profil. “

Købbare stifter er i øjeblikket tilgængelige på Shopify, BigCommerce og Salesforce Commerce Cloud.

Taler om Shopify tilbyder e-handelsplatformen også en fuldt integreret Facebook-butik, der giver kunderne mulighed for at købe produkter uden at skulle forlade webstedet. Shopify har også Messenger-support, så kunderne kan købe varer og spore deres ordrer gennem chat.

De ovennævnte initiativer er helt sikkert interessante, men det er vigtigt at bemærke, at ikke alle sociale salgsprojekter er vellykkede. Tag Twitters Køb-knapper. I 2014 udgav det sociale websted en funktion, der tillod kunder at købe varer direkte fra en Tweet.

Det var ikke en stor succes.

I 2017 lukkede Twitter officielt projektet, selvom det fortalte Recode , at virksomheden “vil fortsætte med at investere i annonceprodukter til detailhandlere, der hjælper med at køre indkøb via det sociale netværk.”

Eksempler på e-handel: succeshistorier og flops

Nu hvor du har tilstrækkelig baggrund om e-handel, er det tid til at se på nogle virkelige eksempler på e-handelssucces og fiaskoer. Tjek dem ud nedenfor, lær af deres eksempler og se, hvad du kan anvende i din virksomhed.

E-handels succeshistorier

Dette afsnit viser nogle af de bedste e-handelswebsteder på internettet, og det lyser på, hvad der gør dem vellykkede.

Amazon

Vi har nævnt Amazon ganske lidt i dette stykke og af en god grund: Det er en af ​​de mest succesrige e-handelsvirksomheder i verden. Bortset fra en blomstrende markedsplads med tredjepartssælgere har Amazon også massive indtægter, der kommer fra sit Prime-medlemskab, samt datterselskaber som Amazon Web Services og Zappos.com.

Hvad gør Amazon vellykket

Bestselling forfatter og højttaler Bryan Eisenberg, der for nylig udgav bogen Be Like Amazon: Selv en citronadestand kan gøre det (medforfatter af Jeffrey Eisenberg og Roy H. Williams) taler ofte om de 4 piller i Amazonas succes.

Disse søjler er:

1. Vær Customer Centric – “Amazon forsøger ikke at tvinge kunderne til at passe til, hvordan de vil sælge dem,” siger han. “Amazon vil hellere passe ind i, hvordan kunderne køber i dag og vil ændre deres købsadfærd i fremtiden.”

2. Vær kreativ – Amazon udfører altid eksperimenter og kommer op på måder at forbedre shoppingoplevelsen på.

3. Vær fokuseret på kundeoplevelse – Ifølge Bryan vil Amazon gøre alt for at få folk til at tale om, hvad en fantastisk oplevelse var at handle eller returnere varer gennem deres butik. Alle små detaljer i butikken er designet til at have kunder engageret og begejstret for at være der. “

4. Kontinuerligt forbedre og optimere – Amazon gør god brug af sine data. Virksomheden knuser altid tallene, og bruger data i stort set alle aspekter af virksomheden, herunder kundeoplevelse, oplagring, drift, finansiering og markedsføring.

Birchbox

Birchbox har en todelt virksomhed: den tilbyder et abonnement, hvor selskabet opkræver medlemmer $ 10 om måneden for at modtage “personlig blanding af 5 hår, makeup, hudpleje og duftprøver.” Birchbox har også en online butik, der giver kunderne mulighed for at købe fuld størrelse produkter. Fra og med 2015 havde Birchbox mere end 800 mærkepartnere og mere end en million abonnenter.

Hvad gør Birchbox vellykket

Flere faktorer bidrager til Birchboxs succes, men en af ​​de vigtigste er data. Virksomhedens medstifter, Katia Beauchamp, fortalte Forbes, at data blev deres bedste ven.

Her er et eksempel på, hvordan virksomheden bruger data. Birchbox beder abonnenter om at gennemse hvert element og bruger disse oplysninger til at matche kunder med de bedste produkter. Birchbox sender også dataene til deres partnere, så de kan bestemme, hvad der virker, og hvad der ikke gør.

En anden nøgle til deres succes? I modsætning til de fleste af deres konkurrenter er Birchbox ikke kun en boks abonnementstjeneste. Virksomheden tillader medlemmer at købe fuldstørrelsesprodukter i stedet for blot med prøver. Dette gør det muligt for Birchbox at differentiere sig.

Wayfair

Wayfair er en e-tailer til boligindretning, der tilbyder et bredt udvalg af mere end 7 millioner genstande. Forbes rapporterer, at “Wayfair nettede en anslået $ 18 millioner på $ 915 millioner i 2013, en stigning på 55% fra året før.” Og siden maj 2017 havde webstedet over 36 millioner besøg i alt.

Hvad gør Wayfair vellykket

Wayfair er en drop-shipper, og det bærer næppe nogen beholdning. Når det er sagt, gør virksomheden et enormt job, der forvalter leverandører, ordrer og opfyldelse. “De regnede med, hvordan man styrede 7.000 leverandører og drop-ship processen, så sælgerne går direkte til forbrugerne,” siger Battery Ventures ‘Neeraj Agrawal i et interview med Forbes .

Det virker som dette. Leverandører uploader deres lagerdata til Wayfair-servere, og virksomhedens algoritme crunches tallene og bruger disse oplysninger til at bestemme forsendelsestid og -processer.

“Når en ordre er anbragt, starter software til at underrette leverandøren. Systemet beslutter sig derefter for at sende varen – en Quoizel-lampe kan betyde en lille pakke via UPS eller FedEx; et område tæppe kræver et leveringsfirma Wayfair kontrakter med. “

Ud over effektiv leverandør- og ordrehåndtering søger Wayfair også at lære sine kunder at kende. Virksomheden opfordrer hver shopper til at oprette en konto, og den overholder brugeradfærd, så Wayfair tilpasser indkøbsoplevelsen i overensstemmelse hermed.

Zappos

Zappos er en online sko og beklædningsforhandler baseret i Las Vegas, NV. Det er i øjeblikket ejet af Amazon, men det er stadig værd at tage et kig på, hvad der gør dette e-handels websted vellykket.

Hvad gør Zappos vellykket

Zappos er berømt for sin kundeservice. En af forhandlerens kerneværdier er at “Deliver WOW Through Service”, og det lever op til den værdi gang på gang gennem sine medarbejdere.

For eksempel, mens andre virksomheder opmuntrer call center-agenter til at komme væk fra telefonen så hurtigt som muligt, ønsker Zappos, at medarbejderne skal forblive i telefonen så længe som nødvendigt. På et tidspunkt tilbragte en Zappos medarbejder endog 10 timer på telefonen med en kunde .

Da han blev spurgt, hvordan virksomheden følte sig om dette, sagde Jeffrey Lewis, Zappos Kunde Loyalty Team Supervisor, “Zappos første kerneværdi er leveret wow through service, og vi føler, at vores teammedlemmer er i stand til at forblive i telefon med en kunde til længe de har brug for det, er et afgørende middel til at opfylde denne værdi. “

E-handel flops

Du har set succeshistorierne; Lad os nu se på nogle af de største flops i branchen. Vær opmærksom, og lær fra disse virksomheders fejl.

Boo.com

Boo.com var en britisk baseret tøj og kosmetik e-tailer, der ikke lykkedes kun to år efter lanceringen. Det var bare en af ​​de mange internetfirmaer, der lukkede under dot-com-boblen i år 2000.

NASDAQ Composite-indekset (som var sammensat af mange teknologibedrifter) skød op i slutningen af ​​1990’erne, men så et pludseligt fald efter boblen.

For de uindviede kom dot-com bubble burst fra 1997 til 2001. Den hurtige vækst i brug af internettet og adoption på det tidspunkt drev investeringerne på utroligt høje værdiansættelser, og virksomheder, der ikke engang har vundet et overskud, blev offentliggjort. Hype var dog ikke bæredygtig, og kapitalen blev hurtigt tørret op. Som du vil lære nedenfor, var dette i sidste ende en af ​​grundene til, at Boo.com (blandt andre) lukkede.

Hvorfor Boo.com mislykkedes

Dårlig brugeroplevelse, en fejlagtig vækstplan og en høj forbrændingsrate bidrog alle til Boo.com’s fejl. Til at begynde med havde webstedet brug for JavaScript og Flash samt mange store filer, der skulle køre. Dette resulterede i langsomme belastningstider og i sidste ende en dårlig brugeroplevelse.

Boo.com forsøgte også at udvide alt for hurtigt, og driftsomkostningerne var for høje. Og på grund af sammenbruddet af de tekniske bestande på det tidspunkt var virksomheden ikke i stand til at rejse tilstrækkelige midler til at forblive flydende.

eToys.com

Som navnet antyder var eToys.com en online legetøjsforhandler. Det blev lanceret i 1997 og derefter indleveret til konkurs i 2001.

Hvorfor eToys.com mislykkedes

Som Boo.com havde eToys forsøgt at udvide for hurtigt og også afholdt høje driftsudgifter. På grund af markedsforholdene som følge af dot-com-boblen, kunne eToys ikke opnå kapital, der ville gøre det muligt at fortsætte driften.

Men det var ikke den eneste faktor, der førte til dens fiasko. Ifølge ABC News , “under sin første ferie shopping sæson efter at have været offentligt, stedet blev oversvømmet med ordrer, ligesom andre online legetøj websteder. EToys solgte mere end nogen af ​​sine konkurrenter, men offentligheden over forsendelser forsvandt virksomheden. Analytikere siger, at det også gjorde kunderne forsigtige med feriewebshopping i løbet af 2000-feriesæsonen. “

Den dårlige reklame stoppede ikke der. På et tidspunkt sagsøgte selskabet Etoy, et schweizisk kunststed. eToys forsøgte at få etoy.com-domænet, der sagde, at det var for lignet eToys.com. Bevægelsen blev mødt med udbredt backlash, og eToys.com støttede sig.

Toygaroo

Toygaroo blev grundlagt i 2010 og var en online legetjeneste, der blev kaldt Netflix til legetøj. Toygaroo-aktiverede forældre kan leje legetøj i en periode, så giv dem tilbage, når deres børn bliver trætte af at lege med dem.

Toygaroo havde en lovende start. Dets grundlægger, Nikki Pope, optrådte på hit tv-show Shark Tank og sikrede en investering på 200.000 dollars fra Mark Cuban og Kevin O’Leary. Desværre har denne investering ikke lønnet sig. Toygaroo indleveret til konkurs i 2012 og derefter lukket ned.

Hvorfor Toygaroo mislykkedes

Mens de nøjagtige detaljer om Toygaroos nedlukning ikke var klare, ser det ud som om selskabet havde problemer med at håndtere den hurtige vækst såvel som med at udføre sin forretningsmodel.

Phil Smy, tidligere Chief Technology Officer for Toygaroo, fortalte Shark Tank Blog , at Toygaroo måske har haft problemer med at scaling virksomheden. “Virksomheden voksede,” sagde han. “For at være ærlig, det var problemet. Eksplosiv vækst er en vanskelig ting at håndtere for små virksomheder. Jeg troede – og stadig tror – det er en god ide. Forretningsmodellen behøver noget at ændre sig fra, hvad vi gjorde. Jeg ville have vokset mere organisk (dvs. langsommere) og også fundet investorer, der var villige til at gå i afstanden. “

I mellemtiden, Kevin O’Leary, en af ​​hajerne, der investerede i Toygaroo, fortalte Forbes, at det var hans værste aftale på showet. “Store koncept, men de viste sig ude af stand til at udføre,” sagde han.

At sætte e-handel viden til handling

Og der har du det. Vi har lige drøftet, hvad e-handel er, de typer af handlende, der gør forretninger online, og den største succes (og fejl) i branchen. Hvad er næste?

Svar: tag handling.

Uanset hvor du er lige nu i din e-handelsrejse, håber vi dette indlæg gav dig nogle indsigter, som du kan anvende i din venture. Hvis du lige er begyndt og har brug for hjælp til at vælge en platform eller beslutte dig for din målgruppe, skal du gå tilbage og læse afsnittet om ecommerce-typer og -løsninger. Er du allerede i gang med en virksomhed og ønsker at sikre din succes? Læs gennem e-handelshistorierne ovenfor.

Og hvis du har brug for yderligere råd eller indsigter, er vi her for at hjælpe. Kom i kontakt, og vi kan se, hvordan vi kan hjælpe dig med at tage din e-handel-forretning til det næste niveau.

You May Also Like

About the Author: admin